دیابت در بیماران قلبی

دیابت در بیماران قلبی

مهمترین دلیل پیدایش بیماری های قلبی عروقی می توان به انسداد ورید اشاره کرد.

تصلب شرایین یا همان مسدود شدن ورید باعث می شود که سرخرگ های گوناگونی که به قسمت های مختلف بدن خون می رساند کارشان سخت شود و به تدریج تنگ شود و توانایی انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بدن در آن ها کم شود.

عواملی هستند که سریع تر شدن تصلب شرایین می‌شود و در صورت وجود آن ها احتمال بیماری قلبی عروقی بالا می رود.

برای پیشگیری از پیدایش بیماری قلبی عروقی و مردمی و ناتوانی ناشی از آن باید این عوامل و خطر ها را بشناسید و به توصیه پزشکان عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی عبارت هستند از:

  •  سن بالا
  •  جنس مذکر
  •  سابقه خانوادگی
  •  بیماری قلبی در فشار خون بالا و افزایش چربی خون و کلسترول خون
  •  دیابت قندی
  • چاقی و کم‌تحرکی
  •  سیگار کشیدن
  •  عدم تحرک و فعالیت های بدنی
  • اختلال در انعقاد خون

با توجه به اینکه دیابت از عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است معمولا با عوامل خطر دیگری اگر همراه شود می‌تواند مشکلات فراوانی را برای فرد به وجود آورد.

افراد دیابت باید بیش از دیگر مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند پژوهش های فراوان پزشکی نشان داد که عوامل خطر قلبی برای کسی که دیابت نوع ۲ مبتلا هستند شایع تر است.

بیماری های قلبی عروقی می توان سه گروه عمده تقسیم می‌کنند.

بیماری های کرونر قلب بیماری های سگ های محیطی حوادث عروق مغز بیماری های کرونری قلب قلبی کمپ عضلانی است که به اندازه مشت گره کرده هر انسانی است که در هر دقیقه به صورت متوسط ۶۰ و ۱۰۰ بار می تواند خون را به کل بدن می فرستند.

گردش خون سبب می‌ شود که اکسیژن و مواد غذایی به اندام ‌های دیگر بدن برسد و مواد زائدی که ناشی از تربیت سلول های دیگر هست به این طریق دفع شود.

عضله قلب من از این قاعده مستثنی نیست و باید از آن رسانه اتفاق بیفتد تا بتواند و حرکت خود ادامه دهد خونرسانی به عضله قلب به واسطه رگ هایی که به آنها سرخ رگ های کرونر می‌گویند انجام شود.

رسیدن خون به قلب و میزان فعالیت های قلب تا حدی مشابه وضعیت عرضه و تقاضای آن می باشد.

هرچه قلب شرایط بهتری داشته باشد به خون بیشتری هم احتیاج خواهید داشت سرفه های کرونا باید بتواند این افزایش را برای بدن به وجود آورد و از سلول های عضله قلب با مشکلاتی روبرو می شود.

تصلب شرایین و همچنین پیدایش لخته درون رگ های کرونر باعث می شود که خون رسانی به سلول قلب کم شود.

مطالعه بیشتر  تنگی دریچه میترال

در نظر کمبود اکسیژن و کمبود مواد غذایی و انباشته شدن مواد زائد در سمت قلب دردی را به وجود می‌آورد که به آن درد قلب یا آنژین صدری می گویند.

اگر سرخرگ کرونر به صورت کامل بسته شود سلول های قلبی مرتبط با حوزه آن صحبت خواهند مرد که به آن وضعیت انفارکتوس قلبی می‌گویند گاهی در اثر اختلال شدید و گسترده در عملکرد قلب نگرانی به وجود می اید.

نشانه های مهم بیماری قلبی

نشانه های مهم بیماری قلبی
نشانه های مهم بیماری قلبی

یکی از نشانه ها درد قفسه سینه است معمولا این درد به صورت فشار نده و کوبنده می باشد که در پشت جناغ سینه به وجود می آید و فرد می تواند در آن قسمت حساس شوند امکان دارد به گردن پشت شکم دست ها است تا انتشار پیدا کند.

اغلب زمانی که کار های بدنی با فشارهای روحی و روانی که فعالیت اغلب افزایش پیدا می ‌کند خود را نشان می دهد و با استراحت و مصرف نیتروگلیسیرین است.

اگر درد یا استراحت یا چند دقیقه بعد از مصرف قرص زیر زبانی بهبود نیافت و همراه با تنگی نفس تعریق شدید تهوع بود نشان دهنده انفارکتوس قلبی است.

به دلیل اختلال در اعصاب محیطی و شدت های نشانه ها برای افراد مختلف دیابتی می‌تواند به مراتب بیشتر باشد.

از این رو افرادی که به بیماری دیابتی مبتلا هستند باید بیشتر و به فکر سلامتی خود باشند و به نشانه ها دقت بیشتری کنند.

البته باید توجه داشته باشیدکه در طریقت قفسه سینه به من نشان از مشکلات قلبی نیست فقط مکان دارد در پی بیماری های گوارشی در دهان وجود دارد.

از دیگر نشانه هایی که بیماری قلبی نشان می ‌دهد احساس تنگی نفس است که می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد.

تپش قلب در وضعیت که فرد به صورت ناراحت کننده ضربان قلب خود را احساس می‌کند و می‌تواند یک از نشانه ها برای این بیماری باشد.

اصول پیشگیری از بیماری های قلب و عروق در افراد دیابتی

اصول پیشگیری از بیماری های قلب
اصول پیشگیری از بیماری های قلب

چربی خون خود را کم کنند کلاس را که نوعی چربی باعث گسترش و تصلب شرایین می‌شود که این بسیار مهم است همراه با عوامل دیگری به تنگی نفس و بسته شدن از رگ ها می پردازد.

کلسترول دو نوع مهم دارد یکی کلسترول بد که باعث بسته شدن رگ ها و بیماری علوم قلبی و عروقی می‌شود و کلسترول خوب که بافت های خارجی بدن و خطر بیماری قلبی را کم می کند.

نوعی از کلسترول که باید غلظت کم خون داشته باشد و همان نوع بد می باشد شما می توانید و پرهیز از یکسری از غذاهای پر چرب و رعایت توصیه ‌های پزشکان چربی خون خود را کنترل کنیم.

فشار خون بالا اضافه بر اینکه فشار بیشتری بر قلب وارد می کند نیاز به خون را هم بالا می ‌برد و روند تصلب شریان راهم می بخشد و آسیب و اندام های گوناگون بدن می شود.

مطالعه بیشتر  سندروم تونل کارپال

اگر بتوانید وزن خود را به حد مناسب برسانید تا حدودی می‌تواند با بیماری قلبی مقابله کنید.

چاقی عامل خطر مهمی برای مشکلات قلبی و فشارخون است همچنین چاقی و اضافه وزن باعث افزایش مقاومت سلول های بدن نسبت به انسولین می‌شود.

تا جایی که می‌توانید سیگار نکشید استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه اختلال در کار قلب می شود.

همچنین سیگار بر اثر عوامل انعقادی که برای خون وجود می‌آورد و باعث لخته شدن و بسته شدن سرخرگ ها می شود.

سیگار بر اثر رنگ های کوچک خون رسانی و بخش ‌های انتحاری اندام ها تاثیر می گذارد و تولید می توان آن ها را مختل کند و این عارضه در افرادی که دیابت دارند برای اعصاب آن ها تاثیر می گذارد بسیار مهم است و خطر قطع عضو را افزایش می دهد.

قند خون خود را کنترل کنید تا جایی که می‌توانید باید قند خون را کنترل کنید و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ‌های عروقی می توانید انجام دهید

فعالیت ورزش منظم داشته باشید تحقیقات پزشکی نشان می‌ دهد و داشتن یک زندگی کم تحرک صفحه نظر از توافق طرف دیگر می‌تواند مشکلات دیابت چاقی بیماری‌ های دیگر کرونر قلبی را بالا ببرد.

پیاده ‌روی دوچرخه ‌سواری باغبانی تنیس روی میز دویدن جز فعالیت های است که بر روی سلامت و تندرستی هر فرد تاثیرگذار از توصیه می شود.

روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید می توانیدمیزان فعالیت را به صورت سه دوره ده دقیقه‌ای هم انجام دهید.

تاثیر دیابت بر قلب

تاثیر دیابت بر قلب
تاثیر دیابت بر قلب

حرف زدن عوامل خطر برای افراد مبتلا به بیماری‌ های قلبی بیشتر شود احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ در اثر آن هم بالا تر می‌ رود.

بنابراین افراد دیابتی در صورت داشتن عوامل خطر بیشتری در رابطه با سلامتی و مرگ در اثر بیماری های قلبی افزایش پیدا می‌کند.

با این وجود احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی برای افرادی که دچار دیابت هستند هستند هم دو تا چهار برابر بالاتر می رود

ارتباط دیابت و بیماری قلبی

یکی از بیماری های شایع که امروزه در سراسر دنیا افراد در سنین مختلف با آن مواجه هستند دیایت است که می‌ تواند تاثیرات آرام و خاموش خود را بر سایر ارگان های حیاتی بدن مانند قلب اعمال کرده و بیماری‌ های خطرناکی را به همراه می آورد.

طبق تحقیقات انجام شده بیماری‌ های قلبی علت اصلی مرگ در افراد دیابتی می باشد، شاید این بیماری خاموش قابل کنترل باشد اما نباید از خطرات و عوارضی که بر ارگان های اصلی مانند قلب اعمال می کند غافل شوید.

مطالعه بیشتر  استرس اکو چیست؟

متخصصان و پزشکان معتقدند که افزایش سطح قند خون می تواند منجر به تپش نا نظم قلب شده و با کارکرد بیشتر و مداوم قلب قطعا سایر اعضا در معرض آسیب قرار می‌ گیرند، با این حال توجه داشته باشید که روش‌ های مختلفی برای کنترل دیابت وجود دارد اما بالا رفتن سطح قند خون تاثیر مستقیم بر قلب خواهد داشت.

وجود گلوکز زیاد در خون سایر اندام های حیاتی مانند کبد و ماهیچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد اگر این خون وارد قسمت های مختلف قلب شو دو ممکن است مشکلاتی مانند نارسایی قلبی را به وجود آورد، طبق تحقیقات انجام شده بیماری دیابت با مشکلات قلبی رابطه مستقیم دارد و نباید با وجود دیابت از سلامت قلب غافل شوید.

متخصصان توصیه می کنند که با وجود دیابت حتی اگر از داروهای مختلف جهت کنترل این عارضه استفاده می کنید حتماً توجه بیشتری به سلامت و کارکرد قلب داشته باشید، انجام فعالیت های ورزشی منظم سبب شده تا قند اضافه در خون سوخت شده و اگر از مواد غذایی مناسب استفاده کنید اثرات مخرب دیابت بر سایر اندام ها مانند قلب اعمال نمیشود.

همان طور که می دانید پزشکان عامل اصلی بروز سکته را نارسایی های قلبی و چاقی می دانند، چاقی معضلی است که جامعه امروزی به طور جدی با آن مواجه است و پزشکان راهکارهای مختلف را به عموم افراد ارائه می دهند تا بتوانند با کنترل وزن و داشتن تناسب اندام از سایر بیماری ‌ها جلوگیری نمایند.

اگر وزن فرد از حد ایده آل بالاتر باشد و مشکلاتی مانند اضافه وزن و چاقی اتفاق بیفتد قطعا به دنبال آن فرد در معرض آسیب‌ هایی مانند دیابت قرار می‌ گیرد، دیابت قابل کنترل است اما ناگفته نماند که این عارضه بر قلب اثرات مخربی اعمال کرده و ممکن است طی سالیان طولانی مشکلاتی مانند آریتمی قلبی، سکته های خفیف تا شدید و خطر مرگ را برای افراد به همراه آورد.

توجه داشته باشید که مقاومت به انسولین ارتباط مستقیم با بیماری های قلبی و عروقی دارد و هرگونه آسیب مانند گرفتگی و یا پارگی در شریان های اصلی می تواند خطرات جدی و آسیب های جبران ناپذیری را برای قلب به همراه آورد.

اگر با وجود دیابت حتی از نوع کنترل شده متوجه میشوید که به طور پیوسته مشکلاتی مانند تنگی نفس و تپش قلب را تجربه می کنید باید بدانید که شما در معرض آسیب‌ های خطرناک مانند سکته قرار گرفته‌ اید.

تورم سایر اندام ها و درد در قفسه سینه از نشانه های جدی سکته برای افراد دیابتی می باشد و این امر نشان دهنده آن است که این دو عارضه با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *