انواع بیماری های ژنتیکی قلب

انواع بیماری های ژنتیکی قلب

انواع بیماری های ژنتیکی قلب

بیماری های قلب و عروق شامل بیماری های عروقی و قلبی خونی هستند میلیون نفر در سرتاسر جهان تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته اند و از دلایل عمده در جهان به حساب می‌آید.

عوامل متعددی در خطر ابتلا به بیماری های عروقی و قلبی دخالت می‌کند و تاکنون بیماری‌ های قلبی و عروقی ارثی زیادی شناخته شده اند.

سابقه ژنتیک و خانوادگی نقش بسیار مهمی در این بیماری ها را به عهده دارند.

به علاوه ژنتیکی بیمار در خطر ابتلا به بیماری انتخاب روش درمانی و پاسخ مورد انتظار و تحت تاثیر خودش قرار بدهد موقع تمام حالت شناخته شده از جمله عوامل پیچیده و نیز کاهش یافته و تظاهرات بالینی در میان افراد یک خانواده تشخیص بالینی را پیچیده می ‌کند.

روش های تشخیص زودهنگام از آزمایش ژنتیک می‌تواند زندگی فرد را نجات بدهند.

بیماری های قلبی عروقی شامل بیماری های قلب و عروق خونی هستند میلیون ها نفر در سراسر جهان تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفتند.

همانطور که گفته شد عوامل متعددی در خطر ابتلا شدن به بیماری های عروقی و قلبی نقش دارند.

با انجام آزمایشات ژنتیکی می توان جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت پیشرفته عظیمی در شناسایی ژنتیک ها وجود دارد.

در ایجاد بیماری های قلبی عروقی ارثی صورت می‌گیرد و به عنوان مثال جهش ژنی در که درگیر هستند طراحان در دو سوم موارد و به دو سوم موارد کاردیو میوپاتی های اتصال و آریتمی های قلبی خانواده شناسایی شده اند.

بیماری های قلبی عروقی ارثی

بیماری های قلبی عروقی ارثی
بیماری های قلبی عروقی ارثی

کاریزمای ژنتیکی قلبی که باعث سنکوب مرگ ناگهانی و سکته قلبی می‌شوند آریتمی ها به طور ایزوله به عنوان بخشی از یک بیمار قلبی نظیر کاردیومیوپاتی ظاهر می‌شوند.

برخی دیگر از آریتمی های قلبی عبارتند از سر میروم طولانی و کوتاه سندروم بروگادا فیبریلاسیون دهلیزی کاردیوپیوماتی که شامل طیف وسیعی از بیماری های عروقی هستند و به صورت اختلالات قلبی و ثانویه در سیستم ایمنی ظاهر می شوند.

مطالعه بیشتر  پرکاری تیروئید و بیماری های قلبی

از جمله بیماری‌های ارثی هستند که حتماً باید نسبت به درمان آن اقدام شود.

به صورت کلی طبق تحقیقات و مطالعات اخیر انجام شده است به بیماری ‌های اختلالات ژنتیکی همانند بیماری‌ های قلبی ژنتیکی واژن های مادر در ارتباط هستند.

این مسئله فرا تر از چیزی می باشد که شما فکر می کنید شما بیشتر این صفات را از مادرتان می گیرید.

این که قدش بلند و کوتاه موی کوتاه بلوند باشد یا مشکی تا حدودی به ژن‌های عمومی باشد چگونگی مراقبت از شما در رحم و چه در دوران کودکی در سلامتی تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

سلامتی شما به کاملا به دست مادرتان نیست و یک سری از بیماری های قلبی دیابت و بیماری دیگر در سر تا سر بدن وجود دارد.

بین ژن هایی که در پدر و مادر وجود دارد به ارث می رسد غذایی سایر عوامل محیطی در طول مدت زندگی تان عوامل پیچیده هستند که دانشمندان هنوز کاملا آنها را درک نکردند.

شما در ساختار های به نام کروموزوم قرار دارد و برای اکثر سلول ها ۲۳ جفت کروموزوم وجود دارد احتمالا در دبیرستان یاد گرفته اید که شما یک سری از اینکه کروموزوم ها حاوی ژن را از مادر و یکسری دیگر را از پدر به ارث می برید.

برای اینکه ژنتیک هر والدین تقریباً برابر خواهد بود به همین دلیل امکان دارد مردم به شما بگویند که شما چشم پدر و مادرتان که دریافت کرده اید.

همچنین می توان از یک والدین بیماری و یک از یکی ژنتیک ها را به دست آورید وقت صحبت از یاد می‌شود باید بدانید که مادر شما هیچگونه کنترلی بر صفات او ندارد و تنها چیزی که او کنترل بیش تری به آن دارد تغذیه است.

مطالعه بیشتر  روماتیسم مفصلی

بیماری های قلبی ژنتیکی

بیماری های قلبی ژنتیکی
بیماری های قلبی ژنتیکی

با دوستانتان در رابطه با صفات خوب که از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا می کند صحبت کنید.

با این حال وقتی نگرانی های جدی به وجود می‌آید به بیماری‌های قلبی و تمایل این تصور کنید که عادت سبک زندگی از دلایل به وجود آمدن بیماری ها هستند در دیگری مورد گاهی اوقات ربطی به سبک زندگی نخواهد داشت اما ممکن است از نظر ژنتیکی از والدین و فرزندتان انتقال پیدا کند.

بیماری های قلبی خاصی را می توان انتقال داد اگر شما هم درباره این مشکلات ژنتیکی آگاهی پیدا می‌کنید می‌تواند در کاهش علائم پیشگیری بیماری کمک کنید.

در اینجا می خواهیم سه بیماری قلبی و شایعه را که از نسلی به نسل دیگر اثرات به راستی به ارث می رسد توضیح دهیم.

همانطور که قبلا گفته شد شایع ‌ترین بیماری‌های قلبی ژنتیکی کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک خانوادگی می ‌باشد این بیماری یک بیماری قلبی و ژنتیکی متداول است که افراد در هر سنی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

می تواند بخشی یا تمام عضلات قلب را زخمی کند و در موارد شدید به مرگ منجر شود ضخیم شدن بطن اتفاق می‌افتد .

دیواره بطن چپ و راست را به صورت جداگانه از هم با یک هفته جدا می کند از جریان و مناسب خون از قلب جلوگیری می کند و قلب را مجبور به پمپاژ سخت تر و محکم تر می کند.

این زخم شدن می تواند منجر شود که در وزن چه غذای کمتری برای نگه داشتن خون به وجود بیاید که می‌تواند فشار داخل آن به محفظه افزایش پیدا کند.

وقتی این اتفاق بیفتد امکان دارد شما احساس نفس تنگی می کنید همچنین امکان دارد شما در معرض خطر ریزش غیر طبیعی قلب باشید.

بیماری های قلبی ژنتیکی
بیماری های قلبی ژنتیکی

علائم کاردیومیوپاتی در بین اعضای خانواده متفاوت است به عنوان مثال پدر امکان دارد درد در قفسه سینه داشته باشد اما شما امکان دارد دچار تنگی نفس شوید.

مطالعه بیشتر  علت تنگی نفس و ارتباط آن با عملکرد قلب

حتی ممکن است از علائمی هم نداشته باشید این تفاوت در علائم می‌تواند خطرناک باشد امکان دارد خود را به سابقه خانوادگی بیماری ها نسبت ندهید و می‌تواند باعث شود که شما به دنبال آن نروید و پیگیری نکنید.

خوشبختانه دریافت کمک های پزشکی به پیشرفت بیماری یا ایجاد عوارض و پیشگیری از علائم بیماری کمک خواهد کرد.

ممکن است درمان شامل موارد زیر باشد:

تغییر سبک زندگی مانند کم کردن وزن خوردن یک رژیم غذایی سالم مصرف یکسری داروها برای تنظیم عملکرد قلب ریتم قلب و خارش و تورم و جلوگیری از لخته شدن.

روش جراحی و غیرجراحی دستگاههای کاشت برای درمان ریتم غیرطبیعی قلب می باشد.

جراحی برای برداشتن بخشی از ماهیچه زخم قلب فرسایش برای درمان آریتمی ها به پیوند قلب میشود.

کاردیومیوپاتی گشاد و خانوادگی

کاردیومیوپاتی گشاد و خانوادگی
کاردیومیوپاتی گشاد و خانوادگی

در حالیکه هیپرتروفیک باعث زخم شدن عضلات قلب میشود برعکس کاردیومیوپاتی منجر به نازک و ضعیف شدن عضلات قلب می شود.

این بیماری در هر دو طرف قلب ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و با کشش عضلات آسیب‌دیده بزرگتر شود و پمپاژ خون کمتر اتفاق می‌افتد.

کاردیومیوپاتی گشاد خانواده می‌تواند باعث علائمی مثل ضربان قلب نامنظم تنگی نفس و خستگی و تورم و شکم شود.

هیپرکلسترولمی خانوادگی

کلکتور ماد های همانند چربی که در قسمت سلول های بدن قرار دارد بدن هرکس به مقدار کلسترول نیاز دارد و بیش از حد می‌تواند در بدن جمع شود به خصوص اگر چگالی آن بالا باشد یعنی کلسترول بد باشد باعث انسداد عروق می گردد.

هیپرکلسترولمی خانوادگی یکی از دلایل ارثی بیماری های عروق می باشد در صورت عدم درمان به تواند منجر به سکته مغزی هم شود و اگر دچار فشار خون بالا هستید احتمال اینکه به این بیماری مبتلا شوید زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *