انواع بیماری های قلبی و عروقی

انواع بیماری های قلبی و عروقی

اولین علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌ های قلبی می باشند.

به بیان دیگر تمامی انسان ها در سراسر جهان بیشتر از هر علت دیگری به بیماری ‌های قلبی عروقی به مبتلا می ‌شوند و در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

حدود ۳۴ درصد مردم ها از بیماری‌های قلبی در کشور با سطح اقتصادی پایین و متوسط به وجود می‌ آید.

اغلب بیماری‌های قلبی و عروقی قابل پیشگیری می باشد و با توجه به عوامل خطر نیز به دخانیات و رژیم غذایی های بسیار نامناسب و یا چاقی و اضافه وزن بیش از حد بی تحرکی مصرف الکل میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌ های قلبی عروقی کاهش پیدا کرده است.

از شایع ترین بیماری های قلبی عروقی می توان ترواسکلروزیس اشاره کرد که موقعی به وجود می‌آید که کانون تجمع چربی و هم پلاک ها در دیواره سرخرگ ها به وجود می آید و باعث تنگ شدن عروق شود.

موجب می‌شود که خون به سختی در این عروق جریان پیدا کند با تشکیل لخته خون در نقطه جریان خون به طور کامل قطع خواهد شد به این حالت سکته می گویند که امکان دارد در مغز و قلب اتفاق بیفتد.

در مقاله انواع بیماری های شایع قلب و عروق می پردازیم.

سکته قلبی حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون در قسمت از قلب به وجود می آیند و باعث ایجاد لخته می شود اگر این جریان به طور کامل رخ دهد نقش از عضله قلب به واسطه شریان و خون و کم می‌شود و شروع به مردن می کند.

البته کسانی که یکبار سکته کردن به دنبال آن به زندگی طبیعی شان برمی گردد و از سال ها می توانند زندگی خوبی داشته باشند.

مطالعه بیشتر  تپش قلب چیست؟

ولی تجربه یک حمله قلبی بدان معناست که نیاز به این داریم که سبک زندگی مان را تغییر بدهیم دارو ها و تغییر سبک زندگی که به واسطه پزشکان توصیه می شود در نمای میزان وسعت حمله قلبی و آنها خواهد.

نارسایی قلبی که به آن نارسایی احتقانی هم می‌گویند بدان معناست که قلب خون را به صورت درست پمپاژ نمی کند.

نارسایی قلبی معنی کم شدن توان انقباضی قلب می باشد در این شرایط هم قلب کار خودش به خوبی ادامه می‌دهد و نمی‌توانند از اکسیژن بدن را به درستی تامین کند.

نارسایی قلبی در صورت عدم درمان به مرور زمان وخیم‌تر خواهد شد.

در صورتی که شخصی از بستگان دچار نارسایی قلبی شده است حتماً توصیه های پزشک توجه کند و ایشان تشبیه کنید که داروه ای خود را مصرف کند تا از مشکلات جدی تر جلوگیری به عمل آید.

آریتمی یا اختلالات ریتم قلب

آریتمی یا اختلالات ریتم قلب
آریتمی یا اختلالات ریتم قلب

آریتمی به معنای ریتم غیر طبیعی قلب است.

انواع مختلفی از آریتمی قلبی ها وجود دارند در شرایط آریتمی ضربان قلب کند و یا نامنظم میشود میتواند راندمان کار قلب را تحت تاثیر خودش قرار بود در هر ضربان قلب به صورت نامنظم کند قلب ممکن است توانایی کافی برای پمپ خون داشته باشد.

بیماری های دریچه قلب

زمانی که دریچه قلب اندازه کافی باز نمی شود و در جهان به صورت طبیعی از آن رخ در شرایطی به وجود می‌آید که به آن تنگی دریچه می‌گویند.

هر چقدر قدر به طور طبیعی بسته نمی شود خون به واسطه این دریچه نشر پیدا می کند که به آن پس زدن خون به از دریچه هم می گویند.

پرولاپس دریچه به حالت می‌گوییند که در آن اعضای تشکیل دهنده دریچه قلب به صورت طبیعی در سمت چپ و دو در سمت راست به سمت بالا قسمتی که در آن قرار دارد برای من برآمد خواهند شد.

درمان های معمول قلب

درمان های معمول قلب
درمان های معمول قلب

درمان های معمولی که برای قلب انجام می شود و درمان مشکلات دریچه قلب هستند.

مطالعه بیشتر  کم کاری تیروئید و ارتباط آن با قلب

افرادی که دچار این بیماری می باشند امکان دارد تحت درمان دارویی قرار بگیرند مجوز این داروها با هدف برطرف نمودن علائم و کاهش خطر لخته خون می باشد.

اگر چه داروها نقش مهمی در درمان بیماری های دریچه ای دارند ولی هیچ دارویی تایید نشده است که بتواند از نشت دریچه های قلبی جلوگیری کند و به دلیل مشابه داروی وجود نخواهد داشت.

دریچه که دچار تنگی میشود به اندازه طبیعی باز خواهد شد با وجود این درمان دارویی در بعضی از بیماری ها بهترین گزینه هم هستند.

به طور مثال برای بیمارانی که مشکلات دریچه های خفیف دارند و بیمارانی که به دلایل مختلف امکان عمل جراحی وجود ندارد حتما باید دارو درمانی شود.

زمانی که بیماری به مراحل پیشرفته می‌رسند درمان جراحی احتمالا مورد نیاز می شوند تصمیم نهایی در مورد جراحی بعد از مشورت تیم پزشکی گرفته میشود.

درمان آریتمی

اگر کنترل آریتمی واسطه داروها به توسط پزشک تجویز شود حتماً باید روش آن را بدانید داروها می توانند از سکته قلبی یا سکته مغزی جلوگیری کنند.

همچنین می تواند موجب پیشگیری از عوارض بیماری های قلبی عروقی و پیشرفت بیماری های عروقی قلب نمایند.

پیس میکر یک دستگاه کوچک سیاه واسطه باتری کار می کند و به قلب کمک می کند که ریتم منظم تری داشته باشد دیگر معمولاً در بیماران توصیه می شود که قلب آن را به صورت نامنظم می طلبد که در آن ها ضربان قلب وجود طبیعی بودن گاهی خیلی تند میزند.

درمان سکته قلبی

درمان سکته قلبی
درمان سکته قلبی

کسانی که سکته قلبی کردند احتمالا به صورت مادام‌العمر باید به یک سری از دارو ها را مصرف کنند و طیف وسیعی از دارو ها هستند که برای سکته قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا به صورت ده ماهه چند داروی بسته به وضعیت بیمار در نظر گرفته خواهد شد.

آنژیوپلاستی عروق کرونر

به واسطه این روش گروه مخصوص که یک بادکنک باد نشده در سر آن قرار گرفته است از طریق عروق محیطی و قلب می فرستند.

مطالعه بیشتر  استرس اکو چیست؟

بادکنک در محلی که دچار تنگی یا انسداد شده است باز میشود و باعث باز شدن گرفتگی و برگشت خون به این رنگ ها می گردد.

این روش معمولاً همراه با قرار دادن یک استند انجام می‌شود که باعث اصطکاک و منطقه تامین شده و جلوگیری از گرفتگی های مجدد میشود.

فنر قلب که همان است از یک استوانه فلزی می باشد که دارای سوراخ های متعدد اشکال گوناگون است و در جهت درمان طبیعی داخل عروق کرونر قلب به داخل آن قرار می‌گیرد.

این روش نسبت به جراحی‌های قلب باز روش های کم تهاجمی تر است و باعث جریان خون در شریان‌های مسدود می شود درد سینه را کم می کند توانایی فعالیت‌ های فیزیکی بیمار را افزایش می دهد.

جراحی قلب باز

جراحی قلب باز
جراحی قلب باز

در این روش جریان خون در قسمتی از شریان های قلب مسدود می شود از قسمت‌های دیگر بدن برداشته خواهد شد مجددا این ارتباط برقرار شد در وضعیت بیماران بسته به تعداد نقاط قلب دچار گرفتگی می شود.

درمان های دارویی مشکلات قلبی

دارو هایی که به دنبال مشکلات قلبی تجویز می شود برای از بین بردن علائم بیماری و همچنین جلوگیری از ورود به بروز سکته قلبی یا مغزی می‌ باشد.

اگر از یک بیمار قلبی مراقبت کنیم و آن بیمار به فکر خودش باشد و تمامی دارو هایی که پزشک تجویز کرده است را مصرف کنند خیلی کم امکان دارد که مجدداً به سکته‌های قلبی و مغزی دچار شود.

اینکه کسی که به مشکلات قلبی دچار شده است به توصیه پزشک معالجش دقت کند و همه آنها را به موقع وقت سر وقت دارو هایش را مصرف کنند و کارهایی را که پزشکان کرده است انجام ندهد خیلی خوب می تواند بر روند بهبود و درمان مشکلات قلبی و عروقی کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *